خرید دستگاه استریل

دستگاه استریل چه کاربردی دارد؟

خرید دستگاه استریل

دستگاه استریل چه کاربردی دارد؟

کاربرد دستگاه استریل

تعمیر و نگهداری هفتگی دستگاه استریل

تمیز کردن کامل اتوکلاو: بیرونی دستگاه و دیواره های داخلی مخزن تحت فشار را از نظر تمیزی عمومی بررسی کنید، به ویژه در اطراف قطعات عامل و سوئیچ ها و سنسورهای خارجی. در بیشتر موارد، می توانید محفظه اتوکلاو خود را با چیزی بیشتر از یک پد شستشوی پلاستیکی (نه فلزی!) آشپزخانه و آب یا صابون ظرفشویی ملایم تمیز کنید. به المنت گرمایشی (اگر بخاری درون محفظه ای دارید) و هر سنسوری که در معرض آن قرار دارد توجه ویژه ای داشته باشید و رسوبات رسوب را از بین ببرید. (ترازو با عملکرد این اجزا تداخل دارد.) در نهایت، از دستمال مرطوب ضد باکتری برای تمیز کردن پوشش بیرونی استفاده کنید.

نکته: هرگز از اتوکلاو های ساینده یا تهاجمی شیمیایی روی مخزن فشار دستگاه استریل کننده استفاده نکنید! پاک کننده های کلر، هیدروکسید یا سایر پاک کننده های تهاجمی می توانند به مخزن تحت فشار و سایر اجزاء آسیب وارد کنند. از یک اسپری پاک کننده همه منظوره بدون سفید کننده و بدون کلر مناسب برای فولاد ضد زنگ، مانند اسپری اتوکلاو همه منظوره یا پاک کننده همه منظوره فرمول 409 استفاده کنید. اگر رسوبات معدنی برای حذف دارید، از یک ماده رسوب زدایی ملایم حاوی اسید فسفریک استفاده کنید (CLR یک مارک محبوب است). مطمئن شوید که محفظه را پس از تمیز کردن کاملاً بشویید.

بررسی درب: حرکت آزاد درب و مکانیسم های قفل را بررسی کنید. اگر درب به آرامی قفل نمی شود و آزاد نمی شود، ابتدا به دنبال موانع باشید و سپس بازوهای بسته، لولاها و نقاطی که درب با بدنه اتوکلاو جفت می شود را بررسی کنید. قطعات متحرک و وجه های جفت ممکن است زمانی که به آرامی با گریس مسی با درجه حرارت بالا پوشانده شوند، بهترین عملکرد را دارند (که در اکثر فروشگاه های لوازم خودرو فروخته می شود؛ برای جزئیات با سازنده خود تماس بگیرید).

بررسی واشر: به وضعیت واشرهای آب بندی درب توجه کنید. تمیز نگه داشتن آنها عمر کاری آنها را طولانی تر می کند (همیشه به محض اینکه آسیب دیدند آنها را تعویض کنید، هم به دلیل عملکرد کارآمد و هم ایمنی). بسیاری از واشرها نیز اگر به طور مرتب با لایه نازکی از گریس پوشانده شوند، عمر بیشتری خواهند داشت (بیشتر آنها به گریس با دمای بالا مانند گریس سیلیکونی با خلاء بالا نیاز دارند برای جزئیات کتابچه راهنمای خود را بررسی کنید یا با سازنده خود تماس بگیرید).

چک کردن تخلیه و هواکش: اگر دستگاه استریل مستقیماً با استفاده از لوله های انعطاف پذیر به زهکش لوله کشی شده است، باید از نظر هرگونه علائم انسداد یا آسیب بررسی شود. همچنین بررسی کنید که هر دو انتهای لوله به طور ایمن وصل شده باشند. خروجی دریچه ایمنی دستگاه استریل را برای هر گونه انسداد بررسی کنید.

فروش دستگاه استریل با کیفیت بالا

ضدعفونی کننده های اتوکلاو بخار باید در طول نگهداری پیشگیرانه سالانه دارای مجوز باشند. بست ها و مهر و موم های درب دستگاه استریل باید از نظر سایش و آسیب در طول زمان بررسی شوند. قبل از استفاده از اتوکلاو بخار ، اجزای دستگاه استریل را برای عملکرد مناسب بررسی کرده و هرگونه زباله را از صافی برای تخلیه کف اتاقک اتوکلاو خارج کنید.

پس از اتمام چرخه عقیم سازی توسط دستگاه استریل ، چاپ را بررسی کنید تا مطمئن شوید که چرخه به دما و فشار مناسب برای زمان قرار گرفتن در معرض پیکربندی رسیده است. اگر چاپ نشان دهنده یک چرخه دستگاه استریل لغو شده است ، پس فرض کنید که محتویات هنوز به طور بالقوه زیستی زیان آور هستند.

تأیید فرآیند عقیم سازی بخار

https://strilizedevice55.farsiblog.com/

هنگامی که زباله های دستگاه استریل مورد تایید قرار گیرند ، مهم است که فرآیند را با شاخص های بیولوژیکی شامل بارهای جانشین جایگزین که نشان دهنده زباله های طبیعی زیستی طبیعی هستند (یعنی تعداد ، محتوا و موقعیت کیسه های زیستی ایمن در اتوکلاو) تایید کنند. سیستم های شاخص بیولوژیکی بر اساس اسپورهای طراحی شده اند تا نشان دهند چرخه برنامه ریزی شده اتوکلاو بخار به طور موثر میکروارگانیسم ها را غیرفعال می کند. این سیستم ها اطمینان می دهند که ترکیب مناسب زمان ، دما و اشباع بخار در طول چرخه برای اطمینان از عقیم سازی رخ داده است.

نوار دستگاه استریل حساس به حرارت یک نوع نشانگر شیمیایی است که فقط تأیید می کند که دستگاه استریل کننده بخار به حداقل دمای پردازش رسیده است. تغییر رنگ نوار حساس به حرارت نشان نمی دهد که چرخه اتوکلاو بخار مواد زیستی را آلوده کرده است.

قیمت دستگاه استریل